Digital kommunikation og projektledelse

Jeg arbejder i krydsfeltet mellem indhold og teknologi. Mine services spænder fra tekster og blogindlæg til kommunikationsstrategi, websites og digitale kampagner.

  • Indhold

    Jeg skriver

    • artikler
    • tekster
    • pressemeddelelser
    • blogindlæg
    • e-bøger
    • whitepapers
    • cases og testimonials

    Engelsk og dansk.

  • Inbound marketing

    Jeg hjælper med at

    • rådgive og uddanne i inbound marketing
    • opbygge personas
    • producere forms og landing pages
    • opbygge e-mail workflows
  • Konverterende websites

    Jeg bidrager ved at

    • projektlede nye sites
    • udforme kravspecifikationer
    • opbygge IA
    • gennemføre indholdsworkshops
    • SEO-optimere indhold
    • teste og analysere

Indhold, indhold og mere indhold

Når brugere, kunder eller medlemmer vil investere i noget eller have løst et problem, starter de med at søge på nettet. Du kender det godt, for du gør det selv. Det er online, at jeres virksomhed eller organisation kommer i kontakt med potentielle kunder eller medlemmer. Forudsætningen er, at I tilbyder dem information og viden, som de kan bruge. Du skal ramme dine brugere på deres rejse med netop det blogindlæg, den e-bog, guide eller det whitepaper, som vækker deres interesse for at komme i dialog med jer.

Hvem snakker I med?

Uden personas ved du ikke, hvem du laver indhold til. Derfor giver det god mening at konstruere nogle persontyper, der ligner de mennesker, som du gerne vil i kontakt med. Det bedste er at interviewe nogle levende eksemplarer og tilføre dem egenskaber, krav og behov, som du kender fra dine eksisterende kunder. Dine personas er dine fiktive læsere og brugere. De skal stå helt tydeligt, hver gang du stiller dig selv spørgsmålet: Hvem er det, jeg henvender mig til?

Hvordan får I kontakt med kunder?

Et website, der ikke konverterer, er som en udstilling på en åben messe: Deltagerne kommer ind, kigger på varer, tager et par brochurer, ser et par videoer og går igen. De fleste af dem kommer I aldrig i kontakt med. Mange websites fungerer på samme måde. Folk henter en masse viden, men I ved ikke, hvem der besøger jer. Et konverterende sit er designet til at løse den udfordring. I tiltrækker leads – ikke bare besøgende – ved at tænke i søgeordsoptimering, segmentering og relevant indhold.