• Indhold

    Jeg skriver

    • blogindlæg
    • nyhedsbreve
    • e-bøger
    • whitepapers
    • cases
    • digitale magasiner

    Engelsk og dansk.

  • Inbound marketing

    Jeg hjælper med

    • at opbygge personas
    • at fastlægge KPI’er
    • leadgenerering
    • e-mail workflows
    • analytics
  • Konverterende websites

    Jeg bidrager med at

    • projektlede nye sites
    • søgeordsoptimere
    • optimere eksisterende indhold
    • opbygge chatbots
    • udforme CTA’er (call to action), landingpages og forms
    • teste og analysere performance

Indhold, indhold og mere indhold

Når brugere, kunder eller medlemmer vil investere i noget eller have løst et problem, starter de med at søge på nettet. Du kender det godt, for du gør det selv. Det er online, at jeres virksomhed kommer i kontakt med potentielle kunder. Forudsætningen er, at I tilbyder dem information og viden, som de kan bruge. Fundamentet for inbound marketing er indhold. Du skal ramme dine kunder på deres rejse med netop det blogindlæg, den e-bog eller det whitepaper, som de vil give en e-mail adresse for at få fat i.

Hvem snakker I med?

Uden personas ved du ikke, hvem du laver indhold til. Første led i inbound strategien er at konstruere nogle persontyper, der ligner de leads, som du gerne vil i kontakt med. Det bedste er at interviewe nogle levende eksemplarer og tilføre dem egenskaber, krav og behov, som du kender fra dine eksisterende kunder. Du skal sætte nogle mål for, hvor mange leads din strategi skal kaste af sig. Og du skal holde kontakten med e-mails, der indeholder tilbud om nyt, relevant indhold.

Hvordan får I kontakt med kunder?

Et website, der ikke konverterer, er som en udstilling på en åben messe: Deltagerne kommer ind, kigger på varer, tager et par brochurer, ser et par videoer og går igen. De fleste af dem kommer I aldrig i kontakt med. Mange websites fungerer på samme måde. Folk henter en masse viden, men I ved ikke, hvem der besøger jer. Med inbound metoden bygger I sites op som er designet til at løse den udfordring. I tiltrækker leads – ikke bare besøgende.