Inder Sapru fra Danske Bank fortæller om succes'en med Mobile Pay.

Sigt efter ‘the mobile moment’

Mobilbrugere vil have apps, der opfylder deres behov præcist og til tiden. Et  ‘mobile moment’, hvor indhold, design og navigation rammer plet, skaber loyale og tilfredse app-brugere.

En strategi for at opnå det mobile øjeblik  var temaet for et morgenmøde den 23. april i Mobtimizers, der rådgiver danske virksomheder om marketingstrategier for mobile platforme.

CEO Brian Egerup Kjærulff fokuserede på bruger-oplevelsen og gav eksempler på nogle af de nye løsninger, som skaber værdi for brugerne.

  1. En er Momondo rejse-app, der nu kombinerer søgekriterier med oplysninger om kontaktpersoner i Facebook. Søger du på en destination, kan du se hvilke venner du har i den pågældende by.
  2. En anden appen SongKick, som kan søge koncerter i hele verden, integreres med Spotify og på den måde personalisere visningen af koncerttilbud.

Vi venter på at blive ‘Ubert’.

Oplægsholder var også Inder Sapru fra Danske Bank, der fortalte hvordan banken efeter succesen med MobilePay har oprettet en hel ny division for mobile strategier og løsninger.

– Her kan folk gøre lige, hvad de vil. Divisionen fungerer nærmest som en startup indenfor rammerne af den traditionelle gamle bankstruktur. Målet er at skabe en enhed, der skaber disruption indenfor en gammel og træg virksomhed. Det er et ret modigt valg af ledelsen, mente han men erkendte også, at MobilePay alligevel risikerer at blive slået af banen af en anden killerapp.

– Vi venter bare på at blive “Ubert”, som han sagde.

MobilePay har nu stigende indtægter fra erhvervskunder som cafeer og supermarkeder og har netop fået aftale med Post Danmark om køb af frimærker med betalings-appen.

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar