Skærmbillede 2015-06-29 10.50.43

Dagligt kick på Instagram

21 minutter. Så længe tilbringer den gennemsnitlige bruger på Instagram hver dag. Måske er det på tide at overveje, om billeddelings-tjenesten skal integreres på hjemmesiden?

Læs mere

Skærmbillede 2015-06-18 17.03.34

Stem på bedre partihjemmesider

En gennemgang af partiernes hjemmesider afslører en mærkelig tendens: De partier, der ser ud til at gå frem, har også valgets fedeste sites. Lige bortset fra Dansk Folkeparti, som tager prisen for det kedeligste.

Læs mere

Skærmbillede 2015-06-05 18.07.49

Kunderne vilde med skarpe videoer

Aarstiderne har eksperimenteret  med video i alle formater. Størst succes har den økologiske fødevarebutik fået med ultrakorte, lydløse videoopskrifter, optaget i fastmotion med hurtige klip.

Læs mere

Skærmbillede 2015-05-26 18.21.09

Politiken henter print-grafikere til netavisen

Landets største hverdagsavis har opgraderet online-teamet ved den seneste relancering. Avisens layoutere er nu omskolet til at arbejde digitalt.

Læs mere

obama

Da Obama blev til @POTUS

@POTUS er twitternavnet. På Barack Obama. På seks timer fik han 1,4 mio likes på en ny, selvstændig twitter-profil, hvor han præsenterer sig som far, ægtemand og præsident i den rækkefølge.

Læs mere

cookie

Nu kommer cookiepolitiet

Efter en blød start vil Erhvervsstyrelsen stille skarpt på hjemmesider, som ikke overholder cookielovgivningen.

Læs mere

leanux

Lean UX: Fire fordele og en bagdel

Et nyt buzzword er dukket op på den digitale scene. Lean UX  hedder metoden, der kan være med til at styre digitale udviklingsprocesser frem mod et bedre resultat.

Læs mere

tegning

Digitalt bureau tilbyder tegnekursus

Kunderne fik øje på 1508’s stregtegnede præsentationer og ville selv lære teknikken. Det var starten på et nyt kursusprodukt, der ligger et stykke fra bureauets  digitale ydelser.

Læs mere

Skærmbillede 2015-04-28 12.40.35

Endelig: Et nyhedsmedie med netværk

Ideen er oplagt. Ingen danske nyhedsmedier har samlet den op så professionelt som den britiske avis The Guardian.

Læs mere

Inder Sapru fra Danske Bank fortæller om succes'en med Mobile Pay.

Sigt efter ‘the mobile moment’

Mobilbrugere vil have apps, der opfylder deres behov præcist og til tiden. Et  ‘mobile moment’, hvor indhold, design og navigation rammer plet, skaber loyale og tilfredse app-brugere.

Læs mere