Klar ved live-chatten

Skærmbillede 2015-02-16 11.01.04Hej, hvordan kan vi hjælpe? Flere og flere sites har et live chat vindue, der popper op i højre felt.

Et levende menneske i den anden ende er klar til at rådgive dig om den vare eller service, som du er interesseret i.

Efter at have testet det og selv haft glæde af tjenesten er jeg ikke i tvivl: Livechat med kunderne eller medlemmerne er en super god ide.

Selvom brugeren ikke er interesseret i at snakke, skal han eller hun have tilbuddet. Mange vil finde tjenesten værdifuld, især hvis de er seriøst interesseret i jeres varer eller ydelser. Og de useriøse kan jo bare klikke boxen væk….

Den virtuelle ( men levende) ekspedient gør bare det som en god ekspedient ville gøre i en fysisk butik: Han eller hun giver individuel vejledning, lytter til dine behov og finder den rigtige løsning.

Her er et forløb, jeg selv var igennem for nylig:

Jeg skal have en ekstraskærm til min bærbare Mac Book Pro men er i tvivl om hvilken skærm, der egner sig bedst. Jeg skal også væres sikker på, at det kabel, der følger med, passer til min Mac.

En livechat med den virtuelle ekspedient resulterer i en række links til både skærme og kabler, som han lægger ind i chatfeltet. Jeg klikker mig igennem, vælger skærm, bestiller korrekt kabel, og modtager varen 2 dage efter. Tingene passer sammen. Bingo.

Her er links til livechat-software, som har plug-ins til WordPress og som også kan bruges i andre CMS:

https://wordpress.org/plugins/tags/live-chat

Jeg har også testet https://snapengage.com/,

som kan downloades i en 15-dagens testversion.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar