Gode råd trækker trafik

Det er ikke beskrivelser af din dagligdag, eller hvad du fik til middag, der bliver retweetet. Konkrete guidelines er derimod et hit.

Shares-by-Content-Type

Kilde: Huffington Post

En hver magasinredaktør ved det, og tendensen er tydelig på nettet: Lister med ‘fem gode råd’ er et hit hos læserne. Det viser også  en miniundersøgelse af, hvilken type indholder der bliver delt mest på de sociale medier.

Bloggeren Neil Patel har analyseret 1,000 Twitter brugere og 398,582 tweets og konklusionen er klar: Det, der skaber værdi, er brugbare og konkrete anvisninger og tips.

Læs hele Patels indlæg her

Resultaterne bekræftes af en blog på The Huffington Post, som bygger på 100 mio artikler.  Noah Kagan fra AppSumo.com, skriver at infografikker og lister får fire gange så mange delinger som den næste på listen over syv indholdstyper.

En liste med “Ti grunde til at dine medarbejdere forlader virksomheden” giver med andre ord flere delinger end en personlig bemærkning om en hård arbejdsdag…

Læs indlægget fra Huffington Post her

 

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar