Egmont har netop lanceret appen Flipp som leder ind i en digital bladkiosk.

Flere læser digitale magasiner

36 procent af amerikanere med netadgang har læst et eller flere digitale magasiner indenfor en periode på 30 dage, viser en undersøgelse fra Mequoda, som rådgiver om online publicering.

Det er stadig kun lidt over halvt så mange som antallet af læsere af printmagasiner, men tallet stiger hastigt, konkluderer konsulenthuset.

Ifølge undersøgelsen, som omfatter 3642 voksne med internetadgang, ligger det digitale magasin-forbrug på 43 procent af print-forbruget. I 2015 vil amerikanske læsere betale mere end 1,3  mia dollars for at få adgang til digitale magasiner.

Det er især læsbarhed og mulighed for at scrolle, som efterspørges af læserne. Kun 10 procent anser f ex det for vigtigt, at indholdet har indlejret video.

Brugerne tillægger det stor værdi, at de får adgang til indholdet med det samme (42 procent), og at formatet er bærbar og nemt at tage med sig. Miljøhensyn ligger også højt på  brugernes skala over fordele ved det digitale format.

Et antal på artikler på mellem 10 og 20 per udgave er ifølge læserne det optimale, fremgår det af undersøgelsen, som også har en liste over hvilke software løsninger til digitale magasinudgivelse som findes på markedet i dag.

Du kan downloade rapporten gratis her

Adobe med nyt bud på magasinapp

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar