Skærmbillede 2015-08-04 13.54.20

Adobe med nyt bud på magasin-app

Adobe har udviklet næste generation af magasin-appen til sin Digital Publishing Solution. Prispolitikken er uigennemskuelig. Men formatet spiller smukt, nu også på smartphones.

Den nye app blev lanceret i slutningen af juli og for (os)  kommunikationsleverandører, der har arbejdet med den tidligere version, er følelsen nærmest et “ah, endelig!”

Adobe har fjernet en række begrænsninger i den tidligere løsning og skabt en velkommen cross-over mellem magasin og net.

Resultatet er en innovativ platform, der bør tages med i betragtning, før man vælger digitalt magasin-format.

Men prissætningen er en stopklods. Hvis ikke man i forvejen abonnerer på Adobe Creative Cloud, afhænger prisen af brugen og skal forhandles individuelt som på et arabisk marked.

De vigtigste nye features er:
  • Indhold vises både på tablet og mobil og kan åbnes i en browser.
  • Magasinet kan opdateres løbende med friske artikler og nyheder.
  • Værktøjet kan integreres med content management systemer som Drupal og WordPress.
  • Indholdet loader hurtigere.

Appen bevarer magasin-fornemmelsen men respekterer brugernes frie valg af platform og deres forventninger om løbende opdatering.

Magasinet Fast Company har været indholdspartner under udviklingen.

Showcases ved lanceringen er blandt andet flyselskabet Qantas Magazine og National Theatre i London, der blandt andet kan byde på et interview med 80-årige Judi Dench.

Find National Theatre og andre omtalte app løsninger i App Store:

Image-fc

q

 

 

 

nt

 

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar